Testy zo slovenského jazyka a literatúry písalo 35.803 maturantov,
pričom priemerná úspešnosť bola 59,6 percenta. Oproti roku 2019 išlo o
zlepšenie o 8,9 percenta. Testy z matematiky písalo 4460 maturantov,
pričom priemerná úspešnosť bola 54 percent, oproti roku 2019 išlo tak o
zlepšenie o 2,4 percenta.
"Vieme, že maturity vyvolávali obavy. Výsledky z roku 2022 však
ukazujú, že maturanti externé testy nielenže zvládli mimoriadne dobre,
ale dokonca prekonali výsledky maturantov z roku 2019," uviedol šéf
rezortu školstva Branislav Gröhling (SaS). Testy z anglického jazyka na
úrovni B1 písalo 17.756 žiakov s priemernou úspešnosťou 57,5 percenta,
pričom ide o zlepšenie o 6,8 percenta oproti roku 2019. Na úrovni B2
bola priemerná úspešnosť 65,1 percenta (14.053 žiakov), pričom ide o
zlepšenie na úrovni 3,4 percenta. Na úrovni C1 maturovalo 2092 žiakov,
priemerná úspešnosť bola 66,1 percent, pričom oproti roku 2019 išlo o
zlepšenie o 3,8 percenta.
"Myslím si, že aj tieto výsledky ukazujú, že stredoškoláci sa počas
pandémie pripravovali zodpovedne a rovnako zodpovedne pracovali ich
učitelia. Ďakujem, že toto náročné obdobie zvládli," uviedol
minister školstva. Maturanti majú podľa jeho slov tú najťažšiu časť za
sebou a teraz ešte niektorých čakajú ústne skúšky. "Som si istý, že
učitelia budú pri ústnej skúške vedieť brať ohľad na uplynulé obdobie a
som si istý, že maturanti zvládnu ústne a praktické maturity minimálne
rovnako dobre, ako zvládli aj testy," dodal minister školstva.
V testoch zo slovenského jazyka a literatúry boli žiaci najúspešnejší v
úlohách zameraných na čítanie s porozumením. Nasledovali úlohy zamerané
na jazykovú zložku a literárnu zložku. V slovenskom jazyku a literatúre a
v matematike podľa rezortu školstva neboli zaznamenané výrazné rozdiely
medzi maturantmi v jednotlivých krajoch. V anglickom jazyku na úrovni
B2 a C1 maturanti v Bratislavskom kraji dosiahli do istej miery lepšie
výsledky oproti národnému priemeru.
Vo všeobecnosti dosahovali v štandardizovaných testoch lepšie výsledky
gymnazisti. Z hľadiska zriaďovateľa dosiahli štátne, súkromné aj
cirkevné školy porovnateľné výsledky v matematike aj všetkých úrovniach
anglického jazyka. V slovenskom jazyku a literatúre dosiahli lepší
výsledok žiaci cirkevných škôl.